Thursday 20 December 2007

Juz nie można kłamać w reklamie

Linie lotnicze 2
W piątek - 21 grudnia - wchodzi w życie nowa ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Dla linii lotniczych i ich klientów oznacza to, że nie będzie już w reklamach biletów za złotówkę. Zgodnie z nowymi przepisami nieuczciwą praktyką rynkową będzie rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji czy nawet prawdziwych, ale podanych w sposób mogący wprowadzać w błąd. Zatem reklama mówiąca, że bilet lotniczy kosztuje 1 zł bez podawania dodatkowych opłat i całej sumy, jaką musi uiścić klient, będzie zabroniona.

Będzie się więc musiał zmienić sposób podawania cen. W reklamach gwałtownie więc skoczą np. ceny biletów lotniczych, bo zgodnie z nowym prawem cena powinna obejmować wszystkie opłaty (paliwowe, lotniskowe) oraz podatki. Rzecznik taniej linii Centralwings, Kamil Wnuk, już zapowiedział, że od piątku przewoźnik będzie podawać ceny brutto, czyli ze wszystkimi opłatami dodatkowymi.


Konsument będzie mógł żądać np. zaniechania nieuczciwej praktyki handlowej, odszkodowania bądź zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny. A jeśli sprawa zakończy się przed sądem - to przedsiębiorca będzie musiał udowodnić, że klient się myli, oskarżając go o wprowadzanie w błąd.


/KY/ na podstawie Gazety Wyborczej
Wiecej o Linie lotnicze 2 >>>

No comments: