Linie lotnicze2
W ciągu ubiegłego roku dwukrotnie wzrosła liczba skarg składanych przez pasażerów na linie lotnicze - wynika z informacji Europejskich Centrów Konsumenckich. Z raportu wynika, że w 2006 roku pasażerowie zgłosili do ECK 2979 skarg, czyli 98 proc. więcej niż rok wcześniej.
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich odnotowała w 2006 roku 4901 zgłoszeń od klientów linii lotniczych, z czego 39 proc. stanowiły prośby o informację, a 61 proc. skargi. Najwięcej skarg było związanych z bagażem (33 proc.) oraz z odwołaniem lotu (26 proc.). Polubowne rozwiązanie udało się wypracować w przypadku 42 proc. skarg, 17 proc. spraw pozostawało otwartych w chwili sporządzania raportu.
Warszawski oddział ECK w 2006 r. zanotował 223 zgłoszenia dotyczące linii lotniczych. Ponad połowa skarg dotyczyła zagubionego, opóźnionego lub zniszczonego bagażu. W roku bieżącym bagażu dotyczy już 80 proc. skarg
Zgłoszenia, które napływają do ECK, to tylko część wszystkich problemów pasażerów z liniami lotniczymi. Część skarg napływa także do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, rzeczników konsumentów, sądów bądź instytucji powołanych do polubownego rozwiązywania sporów. Tylko w 2007 do ULC wpłynęło ponad 1000 spraw.
W 2007 Komisja Ochrony Praw Pasażerów przeprowadziła kontrole w portach lotniczych, mające na celu sprawdzenie, czy przewoźnicy lotniczy przestrzegają przepisów unijnych dotyczących praw pasażerów.
Na podstawie PAP
/KY/
Wiecej o Linie lotnicze2 >>>
No comments:
Post a Comment