Friday 12 December 2008

Dzięki Norwegian tanie latanie będzie się nadal rozwijać w Warszawie

Norwegian
Tanio, wygodnie i punktualnie z Okęcia - W przeciwieństwie do węgierskiego Wizzaira, w ostatnich dniach ciągle straszącego likwidacją połączeń z Warszawy w związku z planowanym na koniec marca zamknięciem Etiudy, Norwegian Air Shuttle, czołowa europejska i największa skandynawska niskokosztowa linia lotnicza, nadal rozwijać będzie bazę na Okęciu.

Od sezonu letniego znacznie zwiększy częstotliwość rejsów na obecnie eksploatowanych trasach, a ponadto uruchomi trzy połączenia, do Aten, Splitu i Dubrownika,

"Wyrażamy zadowolenie z decyzji PPL o przeniesieniu obsługi wszystkich rejsów niskokosztowych do głównego terminala, w którym pasażerowie obsługiwani będą zgodnie ze standardami, jakie powinny obowiązywać w XXI wieku.  Nie tylko gwarantujemy, że tanie latanie zostanie w   Warszawie, ale też, że za sprawą Norwegian będzie się nadal szybko rozwijać. Już dwukrotnie zostaliśmy laureatem prestiżowej nagrody dla   najbardziej dynamicznej linii lotniczej na Okęciu, co najlepiej świadczy o znaczeniu, jakie przywiązujemy do rozwoju warszawskiej bazy. Dzięki Norwegian będzie można latać tanio do coraz większej liczby portów w Europie. Od kwietnia przyszłego roku będzie też dużo wygodniej, gdyż wszystkie rejsy wykonywać będziemy z głównego terminalu lotniska Okęcie. Istotnie podniesiemy poziom obsługi lotniskowej pasażerów, którzy korzystać będą z takiego samego serwisu, jak klienci linii "tradycyjnych". Tym samym Norwegian uczyni kolejny duży krok na rzecz uatrakcyjnienia oferty dla pasażerów odlatujących z Warszawy," podkreśla Dyrektor Generalny Norwegian Air Shuttle Polska, Jarosław Święcki.


Według Roberta Rewińskiego, Prezesa firmy One Europe, monitorującej  europejski rynek lotniczy, wieszczenie "końca   niskokosztowych lotów z Warszawy w efekcie zamknięcia Etiudy to zabieg czysto propagandowy, "Nie ulega wątpliwości, że w obecnej bardzo trudnej sytuacji na europejskim rynku lotniczym przewoźnicy dysponujący zaledwie kilku czy kilkunastu samolotami stają przed olbrzymi wyzwaniami.Nieuchronnie nadchodzi czas konsolidacji, z której obronną ręką wyjdzie tylko kilku największych i najbardziej stabilnych finansowo przewoźników niskokosztowych. Moim zdaniem Wizzair szuka pretekstu , by wycofać się z Okęcia ", mówi Robert Rewiński. "Demagogiczna obrona Etiudy w imię rzekomych interesów pasażerów zakrawa na hipokryzję. Chodzi  o  zaskakujące i nieracjonalne opłaty i dopłaty, o których  istnieniu i wysokości klient dowiaduje się dopiero w trakcie kupna biletu na stronie internetowej Wizzair. Gdyby węgierskiej linii faktycznie zależało na oferowaniu niskich cen, to zrezygnowałaby np. z obciążania pasażerów za płatność kartą kredytową kwotą nawet 36 złotychza odcinek lotu, zupełnie nieadekwatną do faktycznych kosztów, wynoszących z reguły poniżej 2% wartości transakcji.   Z punktu widzenia pasażera skompensowałoby to z nawiązką podwyżkę opłaty lotniskowej o 30 złotych po przeniesieniu rejsów na główny terminal lotniska Okęcie.   Pan  Jozsef Varadi, Prezes Wizzaira, najprawdopodobniej dawno już nie był na   Etiudzie, skoro tak żarliwie broni tego reliktu minionej epoki, przypisując mu na dodatek rolę bastionu taniego latania w Warszawie. Można by tylko przypomnieć, że nie takie bastiony burzono i świat się nie zawalił," dodaje szef One Europe.


Warto przypomnieć, że Norwegian oferuje połączenia z Warszawy do Oslo, Bergen, Stavanger, Sztokholmu, Paryża, Rzymu, Malagi, Alicante i Salzburga, a w sezonie letnim również do  Aten, Splitu i Dubrownika. W przeciwieństwie do Wizzaira, użytkującego drugorzędne porty lotnicze, oddalone nawet o 100 km od miast, jak Torp pod Oslo, Skavsta pod Sztokholmem, czy Beauvais pod Paryżem, rejsy Norwegian lądują na głównych lotniskach, by wymienić Gardermoen w Oslo, Arlanda w Sztokholmie i Orly w Paryżu. To ważne nie tylko dla pasażerów podróżujących służbowo, bo dziś wszyscy cenią sobie czas i wygodę, a także gwarantowane przesiadki, oferowane przez Norwegian.


Zgodnie z danymi przewozowymi za 2007 rok, opublikowanymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, Norwegian jest najbardziej dynamiczną linią  lotniczą w Polsce. Łączna liczba pasażerów Norwegian obsłużonych w polskich portach lotniczych wzrosła w 2007 roku o 111%, do 545 tys. Stawia to norweską linię na pierwszym miejscu na liście przewoźników, którzy w ubiegłym roku najszybciej zwiększali przewozy pasażerskie.


norwegian.no


/L/


Wiecej o Norwegian >>>

No comments: