Saturday 6 October 2007

Popyt na prywatne lotnictwo

Linie lotnicze 2
Coraz więcej bogatych podróżnych chce uniknąć niewygód związanych z korzystaniem z lotnisk pasażerskich. Korzystanie z prywatnych bądź firmowych odrzutowców to już nie rozrzutność prezesów bogatych firm, ale oszczędność czasu i pieniędzy. W branży producentów samolotów dla klasy biznesowej trwa okres prosperity. Zamówienia na odrzutowce płyną szerokim strumieniem. W tym roku dostarczono już o 11 proc. więcej odrzutowców biznesowych niż w ubiegłym, a nowe zamówienia wzrosły o 12 proc.

Bombardier - kanadyjski producent odrzutowców biznesowych, który zajmuje pierwsze miejsce na świecie pod względem wartości produkcji, ujawnił, że w drugim kwartale tego roku przyjął netto 103 zamówienia na samoloty dla firm, wobec 67 w tym samym okresie 2006 roku.


W tym roku przemysł lotniczy po raz pierwszy dostarczy ponad tysiąc samolotów biznesowych, a w 2008 roku dostawy przekroczą 1,3 tys. samolotów. Dotychczas poziom nowych zamówień ponaddwukrotnie przekracza poziom produkcji. W ciągu najbliższych dziesięciu lat, do 2017 r., przemysł dostarczy ponad 14 tysięcy maszyn dla lotnictwa biznesowego. Wartość sprzedaży wyniesie 233 mld dolarów.


Od kilku lat na stosunkowo wysokim poziomie utrzymuje się także sprzedaż używanych samolotów. Jedną z przyczyn jest fakt, że na realizację zamówienia nowych maszyn trzeba w niektórych przypadkach czekać aż do 2011 roku. W rezultacie rosną ceny używanych samolotów i maleje podaż ostatnich modeli odrzutowców z drugiej ręki.


Rozwojowi lotnictwa biznesowego sprzyja także rozwój nowego segmentu rynku: segmentu bardzo lekkich odrzutowców. Wzrasta zainteresowanie firm z branży usług przewozowych nowymi modelami biznesowych samolotów służących jako taksówki powietrzne.


Koszty obsługi nowocześniejszych samolotów także są coraz niższe. A oszczędność czasu dotychczas spędzanego przez menedżerów w lotniskowych poczekalniach przyczynia się zwiększenia efektywności pracy kadry kierowniczej.


/KY/ na podstawie Financial Times i Gazety Prawnej
Wiecej o Linie lotnicze 2 >>>

No comments: