Friday 11 January 2008

Jak uniknąć kompromitacji z powodu Terminalu 2

Porty Lotnicze1
Polsce grozi międzynarodowa kompromitacja, jeżeli do 28 marca nie uda się otworzyć nowego terminalu na Okęciu. Ministerstwo Infrastruktury szuka więc wyjścia awaryjnego. Nie wykluczono, że do przepisów granicznych w strefie Schengen będzie przystosowany stary terminal.

Tylko nowy terminal warszawskiego lotniska jest przygotowany do nowych zasad odpraw w związku z wejściem Polski do strefy Schengen. Gdyby nie został on na czas uruchomiony, pasażerowie wylatujący z Warszawy musieliby nadal przechodzić kontrolę graniczną.

Obecnie okazuje się, że nie wystarczy przeprowadzić kilka drobnych robót, by terminal zaczął działać. Problemów jest znacznie więcej, co przyznał wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz. Podłączenie skomplikowanych systemów bagażowych czy instalacji w rękawach może opóźnić termin zakończenia prac. Są też problemy z przedsiębiorstwami, które mają dokończyć prace na lotnisku. Porty Lotnicze z braku czasu musiały przejąć większość podwykonawców od wyrzuconego z budowy konsorcjum. Jednak niektóre z firm są związane z dawnym głównym wykonawcą umowami lojalnościowymi.


By Polska uniknęła kompromitacji, resort infrastruktury opracował awaryjne rozwiązanie. Plan polega na przystosowaniu starego terminalu do odpraw według zasad strefy Schengen. W ciągu około dziesięciu dni będzie już wiadomo, czy wariant awaryjny trzeba będzie wprowadzić w życie.


Na podstawie Gazety Wyborczej


/PK/


Wiecej o Porty Lotnicze1 >>>

No comments: