Friday 9 May 2008

Strony internetowe oszukują pasażerów

Linie lotnicze4
Komisja Europejska opublikowała raport, z którego wynika, że 1/3 klientów linii lotniczych, którzy kupują bilety przez Internet jest oszukiwana lub wprowadzana w błąd. Opracowanie uwzględniło 400 stron internetowych z 13 krajów UE, bez Polski.

KE stwierdziła, że 30 proc. zagranicznych serwisów internetowych sprzedających bilety lotnicze łamie prawa konsumentów. Najczęstszym problemem (58 proc. stron WWW) jest cena, która nie zawiera wszystkich opłat i podatków. 49 proc. stron wprowadzało w błąd co do warunków sprzedaży (np. zaznaczając już na wstępie niektóre dodatkowe opcje zakupu jak ubezpieczenie bagażu). Na 15 proc. stron nie można było w ogóle odnaleźć reklamowanej, atrakcyjnej oferty - co oznacza, że reklama wprowadzała w błąd.

W maju Komisja ma zamiar ogłosić takie same badania, ale zawierające dane ze wszystkich 27 krajów Unii. Dopiero wówczas KE zarekomenduje regulacje prawne, zmuszające wydawców stron do przestrzegania prawa. 


Mimo wszystko, jak podaje raport, sytuacja jest nieco lepsza niż w zeszył roku. KE stwierdziła, że na skutek interwencji władz krajowych i unijnych, poziom usuwania ujawnionych nieprawidłowości pod koniec kwietnia przekroczył 50 proc.


Na podstawie PAP


/KY/


Wiecej o Linie lotnicze4 >>>

No comments: