Thursday 8 November 2007

Zawiniła przeglądarka internetowa, a oskarżyli przewoźnika

Linie lotnicze2
Pewne małżeństwo z Sopotu we wrześniu kupując bilety na lot z Gdańska do Lubeki z powodu błędu w przeglądarce internetowej dwa razy zarezerwowało bilety. System rezerwacyjny automatycznie dwukrotnie pobrał od nich pieniądze, a pasażerowie mieli pretensje do przewoźnika. We wrześniu klienci dokonali przez Internet rezerwacji trzech biletów na lot z Gdańska do Lubeki liniami Wizz Air. W trakcie autoryzacji karty kredytowej zawiesiła się przeglądarka internetowa, więc klienci nacisnęli przycisk „odśwież”. Na stronie pojawiła się informacja, że dane bilety są już sprzedane, i zaproponowano ponowny zakup biletu. Nie wiedząc, że to właśnie im przed chwilą zostały sprzedane bilety, klienci dokonali ponownej rezerwacji.

Jak się jednak okazało, z karty kredytowej ściągnięto pieniądze za obie transakcje. Wtedy zaczęli dzwonić do przewoźnika z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Na infolinii Wizz Air nikt nie mógł im pomóc, ponieważ mieli dwukrotną poprawną rezerwację biletów.


Problem został rozwiązany po interwencji Gazety Wyborczej, gdy po wyjaśnieniu sprawy Wizz Air zgodził się zwrócić małżeństwu z Sopotu pieniądze za podwójnie kupione bilety. Jak poinformował rzecznik przewoźnika, linie zawsze są gotowe pomóc w sytuacji, gdy klient niechcący dokonuje podwójnej rezerwacji. Warunkiem jest zgłoszenie się do infolinii w ciągu dwóch godzin od pomyłki.


/Ky/ na podstawie Gazety Wyborczej
Wiecej o Linie lotnicze2 >>>

No comments: